Doba, se kterou byste při změně dodavatele měli počítat, závisí na vaší aktuální smlouvě.
- Připravte si smlouvu se stávajícím dodavatelem elektřiny/plynu a vyúčtovací fakturu. Postaráme se o vás ještě dřív, než se stanete našimi zákazníky. Zkontrolujeme obchodní podmínky vaší smlouvy.
Pokud máte smlouvu na dobu neurčitou, nejste u svého dodavatele vázáni na pevnou dobu. Výpovědní doba je podle zákona tříměsíční, ale může být i kratší.
Pokud máte smlouvu na dobu určitou, zjistíme, kdy se bude blížit ke konci své účinnosti. Výpovědní lhůtu u smlouvy na dobu určitou může mít každý dodavatel jinou. Většinou je možné podat výpověď nejdříve 1–6 měsíců před ukončením smlouvy.
Tento typ smlouvy je potřeba ohlídat, aby smlouva nebyla automaticky prodloužena.
- Sepíšeme s vámi novou smlouvu. Udělíte nám plnou moc, na jejímž základě vyřídíme výpověď u vašeho stávajícího dodavatele a uzavřeme smlouvy o distribuci energií s provozovateli distribučních soustav.
Výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď podána.Někdy se výpověď může protáhnout o další měsíc, zejména v případě, kdy jsou smlouvy novému dodavateli doručeny těsně před koncem měsíce.
- Po přijetí vaší smlouvy od nás obdržíte uvítací dopis s informací o zahájení dodávky. Po datu zahájení dodávky očekávejte dopis s údaji pro platbu následných záloh.
Elektroměry a plynoměry jsou majetkem distributora, který zároveň provádí odečty stavu měřidel. Termíny odečtů údajů z vašich měřidel zůstávají stejné.
- Po uplynutí výpovědní doby obdržíte od původního dodavatele ukončovací fakturu, kde vám původní dodavatel vyúčtuje vaši spotřebu k poslednímu dni odběru.